FAQ

Hur beställer jag böcker från er?

Klicka på den önskade boken och välj format (pocket eller e-bok), lägg den sedan i din kundvagn.

När du är klar, gå till kassan, kontrollera att din order stämmer och slutför din beställning genom att ange leveransadress och betalningsinformation.


Vilka betalningsmetoder accepterar ni?     

Vi använder Klarna Checkout. Genom Klarna Checkout kan vi erbjuda ett brett utbud av betalningsalternativ, inklusive:


- Kortbetalningar: Visa, MasterCard, American Express, m.fl.

- Swish

- Faktura: Betala efter att du har mottagit dina varor.


- Delbetalning: Dela upp betalningen i mindre avsnitt över tid.


- Direktbank: Betala med ditt bankkonto.


Klarnas betalningsalternativ kan variera beroende på din plats och ditt land. Du kan välja det alternativ som passar dig bäst vid kassan när du genomför din beställning.



Vad har ni för leveranstider?

Pocketböcker som du beställt i vår webbshop ska vara dig tillhanda inom 6-11 vardagar. Då Postnord inte delar ut varje vardag, så kan det i vissa fall ta några dagar ytterligare. Om din beställning verkar vara försenad, så hör vänligen av dig till vår kundservice. Har du däremot köpt e-böcker, så finns de omedelbart på ditt konto och du kan börja läsa dem direkt. Här kan du läsa mer om vår Leverans- och returinformation.


Kan jag spåra min beställning?

Tyvärr erbjuder vi inte spårbara leveranser.


Säljer ni Harlequin-böcker i fysiska butiker?



Ja, det gör vi. Om du kontaktar vår kundservice så kan de hjälpa dig att hitta butiker i din hemstad.


Kommer böckerna ut i butik samtidigt som i er webbshop?

Vi vill att våra kunder ska få möjligheten att köpa böcker i vår webbshop månaden innan de släpps i butik! Därför har vi tidigarelagt utgivningen och valt att byta releasedatum på månadens nyheter. Istället för att släppa nyheterna den 1:a varje månad, släpper vi våra månadsnyheter den 15:e varje månad - 2 veckor innan böckerna släpps i butik.


Jag har mottagit fel/trasig/feltryckt bok!

Om du inte är nöjd med din beställning, vänligen kontakta vår kundservice inom 14 dagar efter att du har mottagit dina böcker.


I vilka format ger ni ut Harlequin-böcker?

Vi ger ut Harlequin-böcker i tre huvudsakliga format: pocketböcker, e-böcker och ljudböcker. I vår webbshop Harlequin.se erbjuder vi dock enbart pocketböcker och e-böcker. Här kan du läsa mer om våra köpvillkor.


Hur fungerar e-böcker?

E-böcker är digitala böcker som du kan ladda ner och läsa på din elektroniska enhet, som en e-läsare, surfplatta, smartphone eller dator. När du köper en e-bok från oss kommer du direkt få möjlighet att ladda ner boken, och kan börja läsa omedelbart. I vår e-boksguide som du hittar här kan du läsa om hur du läser våra e-böcker.


Varför finns vissa titlar bara som e-böcker?

Detta betyder oftast att pocketversionen av boken är slutsåld i vår webbshop och då finns titeln endast kvar som e-bok.


Var hittar jag era ljudböcker?

Vi säljer inte ljudböcker i vår webbshop, men du kan lyssna på våra ljudböcker på streamingtjänster som Storytel, Nextory, och Bookbeat. Du kan även köpa våra ljudböcker på Adlibris.


Kan jag prenumerera på era böcker?

Ja! Här kan du läsa om vilka serier du kan prenumerera på. I dagsläget går det tyvärr inte att prenumerera på våra e-böcker.


Hur avslutar jag eller gör uppehåll i min prenumeration?

Genom att logga in på Mina sidor eller genom att kontakta kundservice.


Jag saknar en del i en miniserie. Hur hittar jag den?

Du kan söka på miniserienamnet i sökrutan i vår webbshop, så får du upp alla delar som vi har kvar i lager. Du hittar namn på delarna i olika miniserier här. Hittar du inte delarna i vår webbshop så kan du även testa att leta hos tex Adlibris, Bokus och Amazon.


Vad är outleten i er webbshop?

I vår outlet har vi samlat lite äldre titlar till väldigt förmånliga priser.


Finns det några rabatter eller kampanjer tillgängliga för stamkunder?

Ja, vi har regelbundna kampanjer och erbjudanden för våra stamkunder. Håll dig uppdaterad genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev och följa oss på sociala medier för att ta del av aktuella rabatter och specialerbjudanden.


Länk till nyhetsbrev

Länk till Instagram

Länk till Facebook


Är mina personuppgifter säkra när jag handlar från er?

Ja, vi tar din integritet på allvar. Vi använder säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter och säkerställa en säker shoppingupplevelse. Läs vår integritetspolicy för mer information.Vi hoppas att dessa svar har hjälpt dig! Om du har några ytterligare frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta vår kundservice. Tack för att du handlar Harlequin!