Kundservice

Förlaget Harlequin AB
Box 49005
100 28  STOCKHOLM

Tel: 08-505 511 10
E-post: kundservice@harlequin.se

Org.nr: 556437-8007

Telefontider: Måndagar kl. 10-12 och kl. 13-15, tisdag-torsdag kl. 9-12 och kl. 13-15, fredagar kl. 9-12.

Frågor via e-post som rör köp/beställningar på hemsidan besvaras inom 48 timmar på vardagar.


Fakturafrågor & Leverans

OCR-nummer
OCR-numret står längst ner till vänster på dina fakturor. OCR-nummer ska alltid anges vid betalning via Internetbank eller på en handskriven inbetalningsavi.

Betalningspåminnelse trots betald faktura

Om du har betalat en faktura och du ändå mottar en påminnelse för denna, kontakta vår kundservice kundservice@harlequin.se.

Inkasso

Din faktura överlämnas till inkasso om du trots skriftliga betalningspåminnelser inte betalat den. Till dess att skulden är betald är du blockerad för vidare beställningar på harlequin.se.

Fel pris på faktura

Om du har fått fel pris på din faktura vill vi gärna att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig. Vänligen beakta följande först:
- Det är alltid det pris vilket står angivet på orderbekräftelsen som gäller.
- Erbjudanden är alltid tidsbegränsade.

Kreditkontroll av nya kunder

När du registrerar dig som kund på harlequin.se ställer vi en fråga till Klarna AB om din betalningshistorik. (Det är ingen kreditupplysning och registreras inte som en sådan.)
Om du har betalningsanmärkningar eller ärenden hos kronofogden förbehåller vi oss rätten att begränsa betalningsalternativen eller neka dig att bli kund. Du måste ha fyllt 18 år för att få handla på harlequin.se. Vi förbehåller oss rätten att annullera order från personer som uppgett felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Dina personuppgifter behandlas enligt svensk personuppgiftslag. Läs mer om villkoren under Sekretesspolicy.

Saknar orderbekräftelse

Vi skickar alltid en orderbekräftelse i samma stund som en beställning är lagd. Bekräftelsen skickas till den e-postadress som du angivit då du blev kund hos harlequin.se. Vid vissa typer av e-postkonto kan orderbekräftelsen hamna i skräppostmappen. För att undvika det ange i din mailklient order@harlequin.se som din betrodda avsändare. Då mottar du orderbekräftelser och andra viktiga meddelanden direkt i din inkorg i fortsättningen.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att skicka orderbekräftelser på nytt till dig.

Leverans
Dina böcker skickas direkt hem till din brevlåda. Vänligen notera att vi levererar endast till den folkbokförda adressen där du bor. Om du valt att betala mot faktura bifogas ditt inbetalningskort med leveransen. Större beställningar kan du i vissa fall få hämta på närmaste postkontor.

Leveranstid
Leveranstiden är vanligtvis 10-15 arbetsdagar från att din order är behandlad.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, lagerhållning hos våra leverantörer samt eventuella prisfel.

Reklamation och retur
Vid fel på vara eller leverans, kontakta vår kundservice kundservice@harlequin.se.
Vid ånger betalas returportot av kunden (se till att medföljande faktura är kvar i paketet vid retur).

Vara saknas i leveransen
Om en vara står med som levererad på din faktura men ej finns med bland de levererade varorna, ber vi dig kontakta vår kundservice på kundservice@harlequin.se.

Jag har inte fått mina varor
Om du inte fått dina varor inom utlovad leveranstid, kontakta vår kundservice på kundservice@harlequin.se.

...